Ekonomi

Massachusetts mahkemesi taşeron işçi oy pusulası girişimlerini onayladı

Massachusetts Yüksek Yargı Mahkemesi, Uber Technologies (NYSE:UBER) ve Lyft (NASDAQ:LYFT) gibi uygulama tabanlı hizmetlerde çalışan sürücülerin, çalışan olarak sınıflandırılmak yerine belirli avantajlara erişimi olan bağımsız yükleniciler olarak kabul edilip edilmeyeceğinin seçmenler tarafından belirlenmesine izin verilmesi lehinde karar verdi. Bu karar aynı zamanda bu sürücülerin sendika kurabilmelerini sağlayacak rakip bir oylama önlemine de izin veriyor.

Mahkemenin kararı, sektör oyuncularından oluşan bir koalisyon tarafından desteklenen ve sürücülerin yüklenici statüsünü eyalet yasalarına dahil etmeyi amaçlayan teklife işçi gruplarından gelen itirazları reddetti. Buna ek olarak mahkeme, şoförlere sendikalaşma hakkı tanıyabilecek ayrı bir oy pusulası önlemine de izin vermeye hazırlanıyor.

Karar, Başsavcı Andrea Joy Campbell tarafından Uber ve Lyft’e karşı sürücüleri yüklenici olarak yanlış sınıflandırdıkları iddiasıyla açılan davada Cuma günü kapanış konuşmalarının yapılacağı sırada geldi. Şirketler bu yasal mücadelede ve sandıkta başarısız olurlarsa, iş modellerini önemli ölçüde değiştirmek zorunda kalabilirler. Uber ve Lyft’in yasal temsilcileri, çeşitli araştırmalara göre yüklenici kullanmanın personel istihdam etmekten %30’a kadar daha ucuz olduğu göz önüne alındığında, böyle bir değişikliğin Massachusetts’teki faaliyetlerin azalmasına veya durdurulmasına yol açabileceğini belirttiler.

Oylama öncesinde Uber, Lyft ve Instacart (NASDAQ:CART) ve DoorDash (NASDAQ:DASH) dahil olmak üzere diğer uygulama tabanlı teslimat hizmetleri, sürücülerinin yüklenici statüsünü koruyacak girişimi desteklemek için büyük yatırımlar yaptı. Bu şirketler tarafından finanse edilen Massachusetts Sürücüleri için Esneklik ve Avantajlar adlı bir komite de sürücüler için asgari bir kazancın yanı sıra sağlık katkı payları, iş kazaları için sigorta ve ücretli hastalık iznini savunuyor.

Bu girişim, 2020’de Kaliforniya’da 200 milyon dolarlık başarılı bir kampanyanın ardından, sürücülere ek faydalar sağlayan bağımsız yüklenici statüsü veren ve seçmenler tarafından onaylanan bir önlemle sonuçlandı, ancak bu şu anda yasal inceleme altında.

Geçtiğimiz yıl Massachusetts yüksek mahkemesi benzer bir oy pusulası önlemini ilgisiz bulduğu bir hüküm içerdiği için engellemişti. Bu senaryonun tekrarlanmaması için destekçiler sorunun beş farklı versiyonu için imza topladılar ve 5 Kasım’da seçmenlere sadece bir tanesini sunmayı planlıyorlar.

Hizmet Çalışanları Uluslararası Birliği Yerel 32BJ tarafından desteklenen bir başka önerge ise Uber ve Lyft sürücülerinin sendikalaşmasına izin vermek için seçmen desteği arıyor.

AFL-CIO da dahil olmak üzere endüstri destekli önerileri eleştirenler, birden fazla iş hukuku konusunu seçmenler için tek bir politika sorusunda uygunsuz bir şekilde birleştirdiklerini savunuyor. Ancak Yargıç Gabrielle Wolohojian, oybirliğiyle aldığı kararda, en geniş kapsamlı beş teklifin bile tek bir amacı olduğunu belirtti: sürücüler ve şirketler arasındaki ilişkiyi tanımlamak.

Sektörün desteklediği kampanyanın sözcüsü Conor Yunits kararı “büyük bir zafer ve araç paylaşımı ve teslimat sürücüleri için harika bir gün” olarak kutladı. Oy pusulası için son imzaların 2 Temmuz’a kadar teslim edilmesi bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

kozluajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu