Ekonomi

Tofaş ve Stellantis anlaştı! Türkiye operasyonlarını Tofaş yönetecek

Koç Holding ve Stellantis NV, müşterilerine ve iş ortaklarına sınıfının en iyisi ürün ve hizmetleri verimli bir şekilde ulaştırmak ve Türkiye’deki operasyonel potansiyelini artırmak amacıyla mevcut Tofaş ortak girişimlerini daha da büyütmeyi ve büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Bugün imzalanan yeni stratejik anlaşma ile Tofaş, Stellantis Türkiye dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin tüm sermayesini satın aldı.

Stellantis markalarının dağıtımını Tofaş yapacak

Türkiye’de dağıtıma sunulan tüm Stellantis markaları – Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep®, Maserati, Opel ve Peugeot – Tofaş tarafından dağıtılacak.

Stellantis Group ile Tofaş arasında imzalanan sözleşme ile Fiat, Alfa Romeo ve Jeep markalarının Türkiye’deki satış ve satış sonrası faaliyetlerini sürdüren Tofaş, Stellantis’in PSA kanadında da markaların Türkiye temsilciliğini üstlendi.

Dünyanın en büyük dördüncü otomotiv grubu

Dünyanın dördüncü büyük otomotiv grubu Stellantis’in kurulmasıyla birlikte Türk otomotiv sektöründe uzun zamandır beklenen düzenleme gerçekleşti. Tofaş, Peugeot, Citroen, Opel ve DS markaları bundan sonra da Türkiye’deki faaliyetlerine devam edecek. İki grubun fabrikadaki ortaklıkları da aynı şekilde devam edecek.

Koç Holding CEO’su Çakıroğlu’ndan Açıklama

“Türkiye’nin 6 Şubat’ta yaşadığı sarsıntının acısını sarmaya çalışırken, yaraları sarma misyonumuzu yerine getirmeye kararlıyız. Koç Topluluğu olarak ülkemize yatırım yapma azmimiz ve inancımız tamdır. yeni anlaşmanın bu zorlu dönemi atlatmaya yardımcı olacağını, stratejik yatırım, TOFAŞ üretim hacmi, ihracat performansı ve Ar-Ge kabiliyetleri ile birleştiğinde şirketi otomotiv sektöründe yeni zirvelere taşıyacağını belirtti.”

Stellantis CEO’su: Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek sinerji yaratacak

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’da lider bir pazar payına ulaşmaya çalışırken, uzun vadeli stratejik planımız Dare Forward 2030’da kritik bir rol oynuyor” dedi. “Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek, Stellantis markaları için tüm segmentlerde sinerji yaratacak, değeri artıracak ve pazar potansiyelini genişletecektir.

Kapasitesini dünyaya gösteren bir ülke

Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından biri olan Tofaş ile ortak girişimimiz, önemli üretim ve Ar-Ge merkezlerimizden biridir. Bugünün dünyasında umut ve dayanıklılıkla sürdürülebilir bir geleceği yeniden inşa etme kapasitesini dünyaya göstermiş bir ülkede liderlik rolümüzü 50 yıllık geçmişimizin ötesine taşıyacak olan bu anlaşma üzerinde çalışan ekiplere en içten şükranlarımı sunuyorum. Türkiye sancılı bir süreçten geçiyor.”

Tofaş’tan KAP’a Açıklama

“Stellantis Grubu ile Şirketimiz arasında, Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin (“Stellantis Otomotiv”) hisselerinin iktisabına ilişkin ana unsurların ve ticari faaliyet koşullarının belirlenmesine yönelik Çerçeve Sözleşme imzalanmıştır.

Stellantis NV’nin %100 hissesine sahip olduğu Stellantis Automotive’in tüm Türkiye operasyonları ve Stellantis markaları dahil olmak üzere tüm hisselerinin Şirketimiz tarafından satın alınması, Şirketimiz ile Stellantis Kümesi arasındaki ticari bağlantılarda bazı düzenlemeler yapılmıştır. ve Stellantis Kümesi ve Koç Kümesi’ndeki paydaş. Bağlantılarının değerlemesi amacıyla imzalanan Çerçeve Anlaşma uyarınca;

Hisse Bölümü Sözleşmesi imzalanacak

Tofaş’ın Stellantis Otomotiv için yürüteceği durum tespiti sürecinin Şirketimiz açısından tatminkar bir şekilde tamamlanmasını müteakip taraflar arasında Hisse Bölünme Sözleşmesi imzalanacaktır.

Transfer bedelinin SPK’nın ilişkili taraflarla ilgili işlemlere ilişkin düzenlemeleri kapsamında hazırlanacak bağımsız değerleme raporunda belirlenecek bedel ile dengelenmesi şartıyla, (i) Olağan net ödemeye tabi olarak kapanışta nakit olarak ödenmek üzere 400 milyon Euro nakit ve işletme sermayesi düzeltmeleri ve (ii) müteakip ilk kapanış. Sekiz mali yılın her birinde Stellantis Otomotiv operasyonlarından kaynaklanan ve değerlemedeki temel beklentileri yansıtan sözleşmedeki referans fiyatları aşan nakit akışlarının %77,5’i koşullu edim ödemeleri olarak belirlenir. Satın alımın Tofaş’ın mevcut kaynakları ile finanse edilmesi öngörülmektedir.

Sözleşme re’sen sona erecek

Hisse bölünme sürecinin tamamlanması, ilgili rekabet otoritelerinden ve diğer düzenleyici kurumlardan gerekli izinlerin alınması da dahil olmak üzere kesinlikle kapanış kurallarına tabidir. Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, Hisse Süresi Sözleşmesi, imza tarihinden itibaren sekiz ay içinde kapanış koşullarının sağlanmaması halinde sona erecektir.

Stellantis Otomotiv’in satın alınmasının kapanış koşullarına bağlı olarak Tofaş’a, hali hazırda Stellantis Otomotiv tarafından işletilen Stellantis markalı araçları (Peugeot, Citroen, Opel ve DS Automobiles) ve bunların yedek parçalarını Türkiye ile sınırlı olarak ithal etme ve Türkiye’de satma hakkı verilecek. .

Stellantis Group ile ortak iş alanları geliştirme kararı

Tofaş’ın Tipo/Egea modelinin üretimini Türkiye’de satış ve ihracat için 31 Aralık 2025 tarihine kadar uzatmak; Ayrıca, 2025 yılı başından itibaren beş marka için öngörülen yeni “K0” hafif ticari araç ve yeni “K0” modelinin “Combi” versiyonlarının münhasır üretim ve satış hakları da Tofaş’a verilecek. gerekli yatırımlara başlanacak; Temmuz 2023’te gerçekleşmesi beklenen yeni modelin hazırlıkları başlayana kadar Türkiye’de satılacak Doblo modelinin üretimine devam etmek ve Tipo üretimi için mevcut sözleşmelerde gerekli değişiklikleri yapmak ve Doblo modelleri bu doğrultuda; Fiorino modelinin üretimine 31 Aralık 2024 tarihi itibarıyla son verilmesine ve Stellantis Kümesi ile ortak iş alanlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalara karar verildi.

Beş ay içinde imzalanması hedefleniyor.

Tofaş’ın üreteceği tüm araçlar için Stellantis Kümesi’nin ortasında yer alan ticari temellerin ana unsurları Tofaş ile kararlaştırıldı ve konu ile ilgili detaylı sözleşme çalışmalarına başlandı.

Mevcut Bağlı Ortaklık Sözleşmesi ve mevcut üretim sözleşmesi değişikliklerinin üç ay içinde, ithalat ve dağıtım sözleşmelerinin kapanış tarihine kadar, “K0” modeli sözleşmenin ise beş ay içinde imzalanması hedeflenmektedir.

Satın alma bedelinin Kurumsal Yönetim Tebliği’nin 9. maddesinde belirtilen eşikleri aşması nedeniyle SPK’nın ilişkili taraf işlemlerine ilişkin düzenlemeleri kapsamında yukarıda belirtilen çerçevede bağımsız değerleme raporu düzenlenecektir; Tofaş ile Stellantis Grubu arasındaki ticari işlemlere ilişkin kararlaştırılan esaslara ilişkin değerlendirme Kurumsal Yönetim Tebliği’nin 10’uncu maddesi kapsamında düzenlenen raporlar çerçevesinde ayrıca kamuya açıklanacaktır. Tofaş yönetim kurulunun sürece ilişkin kararı, bağımsız üyeler de dahil olmak üzere tüm yönetim kurulu üyelerinin oy birliği ile alındı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu